Wakacyjne doświadczenia zawodowe
Nigdy nie jest za wcześnie na pierwsze doświadczenia zawodowe! Przekonała się o tym Anna Sychla, nasza uczennica z klasy 3dg.
Oto wrażenia, którymi postanowiła się z nami podzielić:
,,Wielu z nas, słowo „wakacje” kojarzy się z pełnym odpoczynkiem, brakiem obowiązków, zobowiązań oraz upalnymi dniami. Jednak, czy tylko powyższe słowa muszą być przepisem na udane wakacje?
W sierpniu 2021 roku odbywałam staż pro-bono w Santander Bank Polska S.A, w trzebnickim Oddziale, mieszczącym się na ulicy Bochenka 71. Tego typu instytucje, w szczególności dla nas – dla młodych, mogą kojarzyć się ze stresującą atmosferą, sztywnością , jak i odgórnym ocenianiem. Nic bardziej mylnego, macie moje słowo!
Zapytacie więc – „Co takiego tam się dzieje?”, „Co jest w tym tak niezwykłego?”
Odpowiem jednym słowem- atmosfera. Doradcy dbają o to, aby każda przybyła osoba była potraktowana w wyjątkowy sposób. Każdy klient jest obdarowywany ogromnym szacunkiem, wsparciem i zrozumieniem. Na sali odczuwa się przyjazną aurę, która wpływa na dobre samopoczucie przybyłych gości, a dzieje się to za sprawą indywidualnego podejścia do klienta. W natłoku codziennych zadań, nie każdy może liczyć na szczególne zainteresowanie, uwagę, czy profesjonalne potraktowanie swojej osoby. A co powiecie na wykonanie powyższych czynności przez samego Dyrektora Oddziału? Bardzo miło było widzieć radość na twarzach klientów, z pewnością ich samopoczucie, jak i dzień – stawały się lepsze.
Ten miesiąc był dla mnie ważnym doświadczeniem. Miałam zaszczyt poznać bardzo wartościowych i mądrych ludzi, którzy swoją obecnością pokazali mi, jak dalekich horyzontów może sięgnąć ludzki sukces.
Trzebnicki Oddział, od pierwszych chwil, wywarł na mnie duże wrażenie. Zostałam bardzo ciepło przyjęta przez cały zespół, który przekazał mi fundamentalną wiedzę o pracy w banku. Z dnia na dzień rozwijała się moja wiedza z zakresu struktury pracy w instytucji, jak i obsługi klienta.
Pozwólcie, że posłużę się pewnym porównaniem. Podczas pobytu na wakacjach, często staramy się uatrakcyjnić nasz pobyt. Większość, decyduje się na rejsy statkiem, na środku wód. Załoga statku, dokłada wszelkich starań, aby czas spędzony na pokładzie był dla nas niezapomnianym przeżyciem. Jednak wszystkie działania prowadzą do jednego – kapitana statku. To on, przez niewidoczny dla turystów czas, przygotowuje załogę do atrakcyjnej prezentacji. Kapitan jest odpowiedzialny za wszelkie usterki powiązane z jego okrętem, wodnych nieprzyjaciół, atmosferę panującą na pokładzie, oraz znajomość wód, aby zapobiec rozbiciu. Zwykle turyści nie przykładają do tego swojej uwagi, są szczęśliwi z trwającej chwili.
Tak samo jest w banku, wszystkie ścieżki wiodą do Dyrektora Oddziału, to on jest osobą odpowiedzialną za swój statek.
Ważnym aspektem, który wiąże się z Bankiem Santander jest również „Fundacja Santander” , która działa charytatywnie na rzecz potrzebujących. Po zapoznaniu się z „wnętrzem” tego miejsca uważam, że jest ono warte uwagi każdego z nas.
Bardzo dziękuję za każdy dzień, każdą rozmowę i nabyte doświadczenie w trzebnickim Oddziale Banku Santander. Życzę dalszej owocnej pracy całemu zespołowi.”
Anna Sychla IIIdg