Szkoła Humanitarna
Klasa 2ag uczestniczyła w poniedziałek w drugim webinarium Polskiej Akcji Humanitarnej. Zajęcia rozpoczął kahoot na temat sposobu oceniania rzeczywistości, po którym większość klasy przekonała się, że czarny pesymizm jest nieuzasadniony.
Po dynamicznej intelektualnej rozgrzewce uczniowie i uczennice wysłuchali relacji trenerki PAH na temat rodzajów instynktów, jakie wpływają na nasze postrzeganie rzeczywistości. Dowiedzieli się także, jak się żyje w Indiach i Nepalu, czy tamtejsza ludność ma podobne problemy do naszych i dlaczego dzieci chętnie uczą się przez doświadczenie. Trenerka podzieliła się osobistym doświadczeniem z wolontariatu, odwołała do własnych przeżyć i zachęciła do uważniejszego przyglądania się światu. Podstawą myślenia jest sceptycyzm – to jedna ze wskazówek do dalszych zadań, jakie stoją przed młodzieżą podczas realizowania modułów Szkoły Humanitarnej, programu PAH, w jakim uczestniczymy od września.
Koordynatorki projektu: Monika Komisarczyk-polonistka, Agnieszka Wrona – pedagożka