Grupa inicjatywna rozpoczęła działania
Grupa inicjatywna powstała w ramach programu Dolnośląskiej Akademii Samorządu wróciła z trzydniowego szkolenia w Chełmsku Śląskim i rozpoczęły prace przygotowawcze w projekcie „Świętujemy obchody 75-lecia Liceum Ogólnokształcącego w Trzebnicy”
Kamila Zjawin, Jadwiga Wieczorek, Anastazja Nowak, Klaudia Jakubiszyn i Alicja Taranda pracowicie spędziły ostatni weekend. W grupie koleżanek i kolegów z dolnośląskich liceów wypracowywały szczegóły realizacji szkolnego projektu związanego ze świętem powstania liceum.
Koordynatorka projektu: Monika Komisarczyk
Poniżej relacja Ali Tarandy:
Na początku pierwszego dnia prowadzący zajęcia postawili na integrację uczestników. W formie gier postanowili nas sobie przedstawić. Każdy z obecnych musiał zapamiętać imię oraz cechę zaczynającą się na pierwszą literę imienia osoby z grupy. Następnie każda osoba wybierała jeden obrazek, o którym musiała krótko opowiedzieć, uwzględniając odpowiedź dlaczego wybrali dane zdjęcie i co ono według nich przedstawia.
Po krótkiej przerwie zostaliśmy podzieleni na grupy i mieliśmy za zadanie odtworzyć zapisane na karteczce słowo w formie rzeźby, tak by reszta uczestników mogła odgadnąć jaką czynność ukazujemy. Ponownie zostaliśmy podzieleni na drużyny. Z otrzymanych patyczków i łączeń budowaliśmy jak najwyższą wieżę, tak by na jej szczycie można było położyć długopis. Zabawy miały na celu uświadomić nam, w jaki sposób w grupie wyłania się lider czy liderka. Omówiliśmy funkcje, jakie pełni się w zespołach oraz mieliśmy okazję sami, dzięki testowi, dowiedzieć się, kim jesteśmy w grupie. Na zakończenie dnia przeprowadzone zostały warsztaty z Michałem Radoniem, z którym rozmawialiśmy na temat temperamentów człowieka i o tym, w jaki sposób oddziałuje to na jego funkcję w zespole.
Kolejnego dnia ponownie zostaliśmy podzieleni na sześcioosobowe grupy. Zadanie polegało na wcielenie się w rolę pracowników firmy produkującej kartki okolicznościowe. Każdy zespół musiał odpowiednio podzielić się pracą i w odpowiedniej ilości wykonać i wydać zamówione kartki. Po zakończeniu pierwszej rundy każdy z liderów/liderek przeszedł do innej grupy. Celem zabawy było ukazanie, w jaki sposób funkcjonuje drużyna, jak wyłania się lider oraz jak pokazała zmiana dowódcy, ta funkcja sama wyłania się w grupie, a nie jest odgórnie narzucona. Następnie każda z grup zaprezentowała inicjatywę, z którą początkowo udaliśmy się na samo szkolenie.
Kilka ostatnich godzin spędzonych na warsztatach w Chełmsku Śląskim przeznaczyliśmy na konsultowanie i dopracowywanie naszych projektów. Każda z drużyn zaprezentowała do kogo i w jaki sposób trafiają właśnie tą inicjatywą, co miało nam uświadomić, w jaki sposób najłatwiej do tych osób dotrzeć. Pod okiem specjalistów rozplanowywaliśmy każdy poszczególny etap naszej pracy i omawialiśmy budżet.
Alicja Taranda, kl. 2ag