Szkoła Humanitarna na korytarzu i w klasie

Uczennice i uczniowie kl. 2ag dzielą się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w trakcie rocznego projektu Polskiej Akcji Humanitarnej. Dla młodszych i starszych koleżanek i kolegów przygotowali plakatową kampanię informacyjną na szkolnym korytarzu, grę edukacyjną na ich podstawie, zajęcia rówieśnicze oraz film na konkurs zamykający projekt.

Projekt Szkoły Humanitarnej rozpoczął się we wrześniu i trwa do końca czerwca.

W ramach proponowanych aktywności młodzież uczestniczyła m.in. w spotkaniach z reżyserką dokumentów, Pauliną Zając, Elsim Adajewem, prezesem Fundacji Sintar, Bumim Phillipsem, animatorem kultury, DJ grającym w klubach polskich i europejskich, Dominikiem Kucem, działaczem społecznym na rzecz równości i praw człowieka.

Korespondowała indywidualnie z edukatorkami PAH w Refleksyjnym Klubie Online, wzięła udział w World Cafe z młodzieżą z 15 szkół zaangażowanych w tegoroczną edycję Szkoły Humanitarnej, zrealizowała tematy z zakresu edukacji globalnej dotyczące m.in. zmieniającego się klimatu, nierówności i dyskryminacji ze ze względu na kolor skóry, pochodzenie czy orientację, współzależności globalnych, migracji.

Pogłębiła wiedzę, poszerzyła horyzonty, udoskonaliła umiejętności komunikacyjne, pracując w zespołach, prowadząc zajęcia rówieśnicze. Uczniowie i uczennice przygotowywali materiały na podstawie różnorodnych źródeł i uczyli się oceniać krytycznie przekazy medialne.

Efekty wypracowane przez młodzież na wielu poziomach zostały udokumentowane w postaci regularnych relacji na stronie szkoły i FB, w kronice projektu oraz w filmiku podsumowującym intensywny czas wspólnych i indywidualnych działań.

Koordynatorki: Monika Komisarczyk, Małgorzata Szypulska