Dzień piąty
Warsztaty z filmoznawczynią, panią dr Martą Sosnowską, przyciągnęły do naszej szkoły młodzież oraz nauczycieli/ki ze szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz średnich powiatu.
Pomiędzy 10.00 a 13.00 uczennice i uczniowie z SP nr 2 i SP nr 3, Gimnazjum nr 1 oraz PZS nr 1 w Trzebnicy oraz z Gimnazjum w Zawoni pracowali podczas warsztatów filmowych na temat korelacji filmu i innych dziedzin sztuki. Od godziny 14.00 odbiorcami zajęć była kadra pedagogiczna z ww. szkół: p. Katarzyna Bahryn – Kamińska, p. Ewa Bednarz, p. Daniel Ciba, p. Małgorzata Cygan, p. Beata Firkowska, p. Angelika Januszkiewicz, p. Edyta Kozicka, p. Lucyna Lasota, p. Julita Padewska, p. Józef Wojciechowski.
Warsztaty zorganizowane w ramach projektu „Wędrujący Filmoznawcy Filmoteki Szkolnej” pilotowały polonistki: Kamila Możdżeń – Berbeć i Monika Komisarczyk, współpraca – p. Adrianna Podhorodecka.
Ania Plichta z Szkoły Podstawowej nr 3:
Warsztaty były bardzo przyjemne i panowała na nich przyjazna atmosfera. Bardzo ciekawe było wymyślanie wesołej i smutnej historyjki na podstawie trzech różnych zdjęć. Okazało się to zaskakująco trudne! Nauczyłam się wiele o znaczeniu filmu w historii oraz na temat tego, jak tworzy się film i co się na niego składa. Pani prowadzą zajęcia dokładnie wszystko wyjaśniała tak, żeby każdy wszystko zrozumiał. Podczas tych trzech godzin każdy mógł nauczyć się wielu ciekawych rzeczy i spędzić przyjemnie czas.
Gabriela Lewandowska z kl. 3Dg:
Podczas pierwszej części rozmawialiśmy o czynnikach wpływających na powstawanie filmu oraz osobach i czynnościach z tym związanych. W grupach przygotowaliśmy mapy myśli oraz wykonaliśmy ćwiczenie polegające na wymyśleniu historii, którą tworzyły niezwiązane ze sobą zdjęcia.
Druga część warsztatów skupiała się na początkach filmu i pierwszych narzędziach rejestrujących obraz, a także powiązaniu kina z innymi dziedzinami sztuki. Dowiedzieliśmy się również trochę o nagrywaniu ścieżki dźwiękowej.
Bardzo podobały nam się zajęcia, a ja sama poznałam kilka ciekawych faktów, których wcześniej nie znałam – jak to, że pierwowzorem aparatu fotograficznego była camera obscura.