Godziny otwarcia
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
8.00 – 14.20 | 8.55 – 14.20 | 8.00 – 14.20 | 8.00 – 13.40 | 8.55 – 15.10 |
Nasza biblioteka stanowi Centrum Informacji Naukowej w szkole i jest wymarzonym miejscem do samokształcenia dla każdego ucznia, pracownika szkoły czy gości.
Nauczycielka – bibliotekarka: Danuta Domino
Aktualne wyposażenie biblioteki
• Wielkość lokalu: 100,87 m2;
• Zbiory papierowe i elektroniczne: 17.117;
• Czasopisma: 2.177;
• 6 komputerów;
• Telewizor z odtwarzaczem;
• Program komputerowy dla bibliotek MOL Optivum;
• Warsztat biblioteki jest w pełni skomputeryzowany.
Działania
• Wycieczki dydaktyczne do bibliotek i muzeów w Trzebnicy i we Wrocławiu.
• Indywidualna praca z uczniem.
• Pomoc w organizowaniu lekcji przedmiotowych w bibliotece.
• Konkursy czytelnicze, m.in. pięknego czytania, na najciekawszą recenzję książki, szybkiego czytania ze zrozumieniem.
• Współpraca z Powiatowym Zespołem Szkół w Obornikach Śląskich w ramach Nocy Bibliotek, podczas której organizowana jest:
• Wycieczka szlakiem zabytków Trzebnicy lub zwiedzanie Obornik Śląskich – piesza wycieczka szlakiem Karola Holteia – patrona szkoły.
• Inscenizacja fragmentu ulubionej powieści w przebraniu tytułowego bohatera.
• Wskazywanie podobieństw i różnic dzieła między jego wersją literacką, a adaptacją filmową (np. Opowieści z Narnii, Harry Potter).
• Zorganizowanie dwóch kampanii mających na celu promocję czytelnictwa z udziałem uczniów:
• Utworzenie koła literacko – filmowego działającego w ramach ogólnopolskiej kampanii Ja czytam!, mającego na celu rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Dzięki uczestnictwu w kole młodzież m.in.:
– podniesie jakość własnej pracy;
– będzie mieć kontakt z wybitnymi twórcami;
– będzie tworzyć przyjazny klimat sprzyjający nauczaniu i uczeniu się;
– polubi czytanie.
• Włączenie szkoły do ogólnopolskiej kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”, mającej na celu propagowanie codziennego czytania dzieciom jako skuteczną, tanią i przyjazną metodę wspomagania ich wszechstronnego rozwoju – psychicznego, umysłowego, społecznego i moralnego – oraz budowania zasobów wewnętrznych dziecka: kompetencji emocjonalnych i intelektualnych.
Przewodnik dla ucznia po bibliotece w naszej szkole
• Korzystanie z biblioteki jest Twoim prawem, a nie obowiązkiem.
• Materiały, które gromadzimy mogą Ci pomóc w nauce szkolnej i rozwoju osobistym.
• Zapraszamy do korzystania ze zbiorów biblioteki i deklarujemy pomoc w poszukiwaniu potrzebnych materiałów.
• Zasady udostępniania zbiorów znajdziesz w regulaminie.
• Przestrzeganie go i kulturalne zachowanie pozwolą na utrzymanie miłej atmosfery w bibliotece.
• Jeżeli skorzystałaś/-eś już z wypożyczonej książki, oddaj ją jak najszybciej, by inni też mogli ją przeczytać.
• Aby samodzielnie wyszukiwać potrzebne informacje i materiały zapoznaj się z układem zbiorów oraz warsztatem informacyjnym biblioteki.
Układ zbiorów
• Książki ułożone są wg Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej UKD (międzynarodowego systemu stworzonego przez Deweya).
• System ten dzieli wiedzę na 10 głównych działów, z których każdy dzieli się na poddziały zgodnie ze strukturą danej dziedziny wiedzy.
• Na karcie katalogowej książki w górnym prawym rogu znajduje się sygnatura, czyli znak miejsca książki składający się z cyfr oraz liter. Identyczny symbol umieszczono na półce, na której stoi książka. Np. sygnatura 53 oznacza, że książka jest w dziale fizyki, a sygnatura Czyt. 53, że w dziale fizyki w czytelni.
Warsztat informacyjny biblioteki
• Księgozbiór podręczny.
• Katalog komputerowy: alfabetyczny, tytułowy, serii, UKD, przedmiotowy.
• Stanowiska internetowe w czytelni.