Webinarium z Bumim Phillipsem

W ramach Refleksyjnego Klubu Online PAH młodzież z kl. 2ag uczestniczyła wczoraj w spotkaniu z Bumim Phillipsem na temat rasizmu, jego przejawów i sposobów reakcji. Zajęcia odbyły się w ramach projektu Szkoła Humanitarna.

Na dzisiejszym spotkaniu Refleksyjnego Klubu Online prowadzonego przez Bumiego Phillipsa dowiedzieliśmy się więcej o rasizmie, jak się przejawia oraz jak na niego reagować. Przedstawione były różne doświadczenia osób stykających się z tym problemem. Pojawiły się również stereotypy związane z osobami odmiennymi etnicznie. Spotkanie uświadomiło wiele młodych osób o tym jak powinno się zachować oraz jak czują się osoby poszkodowane rasizmem.

W. Specht

Spotkanie na temat rasizmu z Bumim Phillipsem było bardzo interesujące.  Miło się słuchało kogoś dla kogo ten temat nie jest obcy, sam przez to przechodzi. Ludzie zapominają o wzajemnym szacunku, przez co sprawiają innym przykrość. Na dzisiejszym spotkaniu online zostało pokazane w bardzo ciekawy sposób jak sobie radzić z rasizmem, jak mu zapobiegać i na co tak naprawdę trzeba zwracać uwagę. Od najmłodszych lat ten temat powinien być poruszany, jednak nie zawsze tak jest, przez co młodzież nie wie jak powinno się traktować człowieka. Każdy z nas powinien bardziej zagłębić się w ten temat i spróbować się postawić w takiej sytuacji, aby nie krzywdzić drugiego człowieka bezmyślnymi słowami i nienawiścią do odmiennego koloru skóry.

A. Dziczek

Podczas dzisiejszego spotkania w ramach PAH, mieliśmy szansę posłuchać o problemie jakim jest rasizm. Dowiedzieliśmy się, jak bardzo dyskryminacja wpływa na psychikę drugiego człowieka. Prześladowane osoby chcą nawet posunąć się do aktu samobójstwa, a ich rodzice nie wiedzą jak im pomóc. Bardzo jest to dotkliwe zwłaszcza dla nastolatków, którzy są w okresie dojrzewania. Podczas zajęć był także poruszony problem korzystania z komunikacji miejskiej. Okazało się, że często osoby ciemnoskóre unikają na przykład jazdy autobusem, ponieważ tam zazwyczaj jest najwięcej przejawów nietolerancji. Uważam, że muszą mieć bardzo utrudnione funkcjonowanie w życiu codziennym.

P. Waruszyńska

Na dzisiejszym Refleksyjnym Klubie Online poruszono bardzo ważny temat – rasizm. Pan Bumi Phillips przedstawił swoją historię oraz postrzeganie rasizmu z jego perspektywy. Wiele do myślenia dały mi filmiki, które obejrzeliśmy. Jeden z nich przedstawiał codzienność rodzica i dziecka odmiennych etnicznie, oraz problemów z jakimi się stykają na tle uprzedzeń. Na spotkaniu przedstawiono nam jak zachować się będąc świadkiem zachowań rasistowskich. 

Julia Katura 2ag

Temat dzisiejszego webinarium jest niesamowicie istotny i chciałabym, aby każdy miał okazję dowiedzieć się tyle ciekawych informacji na ten temat, jakie zaserwowali nam p. Beata z PAHu i Bumi Phillips. Webinarium pozwoliło mi poszerzyć moją wiedzę na temat rasizmu i dostrzec skalę problemu w Polsce. Dowiedziałam się też jak zareagować na ataki werbalne w miejscach publicznych. To była świetna okazja do zasięgnięcia opinii z pierwszej ręki i by dowiedzieć się jak wygląda to z perspektywy Polaka o innym kolorze skóry.

A. Mazurkiewicz

Rozmawialiśmy o tym w jaki sposób może objawiać się rasizm i na co warto w szczególność zwracać uwagę. Poruszony również został temat rasizmu w szkołach – braku systemowych rozwiązań i edukacji na ten temat. Obejrzeliśmy dwa filmy: pierwszy ukazujący codzienność rodzica i dziecka odmiennych etnicznie w Polsce, oraz drugi – pokazujący jakie problemy takie osoby mogą mieć w codziennych sytuacjach, takich jak np. jazda autobusem czy tramwajem. Pod koniec przeprowadzono sondaże dotyczące sytuacji zetknięcia się z rasizmem i osoby na której w takim momencie mogą oni polegać.

A. Taranda

Warsztaty z panem Bumim Phillipsem na temat rasizmu były poruszające. Dowiedziałam się, na czym polega rasizm jawny oraz ukryty. Wiem już jak się zachować w sytuacji, w której mogę być świadkiem przejawów rasizmu. Szczególnie zaskakujące było dla mnie to, z czym ci ludzie borykają się na co dzień. Tolerancja to stanowczo za mało, powinniśmy być uczeni akceptacji.

K. Zjawin

Projekt Szkoła Humanitarna koordynuje Monika Komisarczyk.