Nasza wycieczka

8 maja klasa I D i I B gimnazjum wraz z wychowawczyniami oraz opiekunkami wyruszyły na trzydniową wycieczkę.

Pierwszym etapem naszego wyjazdu był Liberec w Republice Czeskiej. Tam odwiedziliśmy IQ Landię czyli centrum naukowo-rozrywkowe. IQ Landia podzielona jest na różne strefy, np. strefę wodną, archeologiczną, kryminalistyczną itp. Przez kilka spędzonych tam godzin, mogliśmy zwiedzić całe centrum, skorzystać m.in. z symulatora trzęsień ziemi, posłuchać koncertu zagranego przez maszynę wytwarzającą spięcia elektryczne, przetestować czy nadajemy się na pilotów, obejrzeć seans w planetarium lub… pobawić się klockami.

Kolejnego dnia, po śniadaniu, wyjechaliśmy w stronę Karpacza, gdzie rozpoczęliśmy półtoragodzinną wspinaczkę do schroniska „Samotnia”. Po drodze zatrzymaliśmy się w „Domku Myśliwskim” aby posłuchać wykładu o Karkonoskim PN, skałach i minerałach oraz wulkanach, które kiedyś tu były. W „Samotni”, mogliśmy się ogrzać i zjeść coś ciepłego, ponieważ góry obsypane były śniegiem i było dosyć zimno.

Po zejściu z gór zwiedziliśmy “Kościółek Wang” i centrum Karpacza.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy do kamieniołomu, który znajdował się w “Krainie Wygasłych Wulkanów”, gdzie szukaliśmy ukrytych w skałach kamieni półszlachetnych – agatów i ametystów. Z naszymi znaleziskami pojechaliśmy do Dobkowa, gdzie przeszły obróbkę – przecinanie, szlifowanie i polerowanie. Każdy swoje skarby mógł zabrać do domu. Na koniec wizyty w Dobkowie, zwiedziliśmy muzeum, dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o wulkanach, skałach i ukształtowaniu powierzchni Ziemi.

W drodze powrotnej do Trzebnicy, zwiedziliśmy jeszcze ruiny piastowskiego zamku w Bolkowie.

Około godziny 18-tej, pełni wrażeń, wysiedliśmy na parkingu w Trzebnicy i tak zakończyła się nasza pierwsza w tej szkole wycieczka.