Już znamy laureatów Konkursu Rozpoznawania Utworów Muzycznych „Przeboje Muzyki Poważnej”, który odbył się 6.06.2016r. w PZS nr 1 w Trzebnicy z udziałem 26 uczniów: 5 uczniów z Publicznego Gimnajium im. Polskich Profesorów Lwowskich w Pęgowie, 2 uczniów z Powiatowego Zespołu Szkół w Żmigrodzie i 19 uczniów z PZS nr 1 w Trzebnicy.
Mariusz Wręczycki ucz. kl. 2 b w PZS nr 1 w Trzebnicy – 1 miejsce
Aleksander Szlęzak ucz. kl 2dG w PZS nr 1 w Trzebnicy – II miejsce
Dominika Musiała i Jan Sękalski ucz. Publicznego Gimnazjum im. Polskich Profesorów Lwowskich w Pęgowie – III miejsce
Marcel Frąckowiak ucz. kl 2 a G W PZS nr 1 W Trzebnicy – wyróżnienie
Poziom wiedzy uczniów był imponujący, zdaniem przewodniczącej jury p. Zofii Komuszyny – muzykolożki z Akademii Muzycznej we Wrocławiu, która była autorką pytań w wersji muzycznej i wideo. Zachowanie uczniów podczas konkursu też wzbudziło jej uznanie.
Serdecznie podziękowanie i wyrazy uznania dla p. Zofii Komuszyny, p. Wiletty Szymczak- Domino, p. Grażyny Kuczyńskiej i p. Marcina Leszczyńskiego, za pracę w jury oraz przygotowanie i występ wraz z zespołem The Coś Tam..:)
Serdecznie dziękuje też Radzie Rodziców z naszej szkoły – fundatorowi nagród, oraz p. dyrektor Danucie Szuber i p. wicedyrektor Elżbiecie Wróblewskiej za profesjonalną pomoc i uznanie dla zainteresowań i talentów uczniów:)
Bogumiła Łukaniec – organizator
Uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Trzebnickiego zapraszamy do udziału w Konkursie Rozpoznawania Utworów Muzycznych „Przeboje Muzyki Poważnej”
I Edycja- 6 czerwca 2016r.
do 31 maja 2016 r. – zgłoszenia uczniów deklarujących udział w konkursie
Organizator:
Powiatowy Zespół Szkół nr 1 w Trzebnicy – kontakt: Bogumiła Łukaniec
Konsultacja muzykologiczna – Zofia Komuszyna – Szkoła Muzyczna im. E. Kajdasza w Trzebnicy
Regulamin Konkursu:
I.Konkurs „Przeboje Muzyki Poważnej” służy zainteresowaniu młodzieży muzyką artystyczną, wyrabianiu umiejętności uważnego słuchania, zapamiętywania tematów muzycznych i kojarzenia ich z określonym utworem.
II. Terminarz Konkursu:
• do 31 maja 2016 r. – zgłoszenia uczniów deklarujących udział w konkursie
• 6 czerwca 2016 r. – Konkurs (eliminacje i finał), ogłoszenie wyników, wręczenie dyplomów i nagród.
III. Założenia i przebieg konkursu:
• Udział w konkursie mogą wziąć uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (z wyłączeniem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej
• Konkurs jest jednoetapowy, jednak w sytuacji dużej ilości zgłoszeń zostaną przeprowadzone eliminacje pisemne.
• Zadanie konkursowe polega na odgadnięciu utworu, którego fragment odtworzony zostanie
z nagrań. Należy określić tytuł utworu, a w przypadku utworu wieloczęściowego również część, z której pochodzi cytat oraz imię i nazwisko kompozytora. Należy znać w przybliżeniu czas, w którym żył i tworzył kompozytor oraz styl muzyczny, do którego ta twórczość przynależy.
• Konkurs dotyczyć będzie następujących utworów:utwory
1. Ludwig van Beethoven | – V Symfonia c-moll op. 67
Sonata fortepianowa IX Symfonia d-moll op. 125
|
cz.1 Allegro con brio
cz. I Adagio sostenuto cz. I Adagio sostenuto
cz. IV Presto – Allegro assai – Andante maestoso – Allegro energico, sempre ben marcato – Allegro ma non tanto – Prestissimo |
2. Johann Sebastian Bach | Toccata i Fuga d-moll
Suita G-dur nr 1 na wiolonczelę solo Wielka msza h-moll
|
BWV 565
BWV 1007
|
3. Wolfgang Amadeus Mozart | Requiem d-moll
Serenada na orkiestrę smyczkową G-dur nr 13 XI Sonata fortepianowa |
KV 626, Kyrie eleison.
KV 525 |
4. Fryderyk Chopin | I Koncert fortepianowy e-moll op. 11Preludium A-dur op. 28Walc a-moll op. 34Mazurek A-dur op.17Etiuda c-moll op. 10 |
cz. I Allegro maestoso
nr 7 nr 2 nr 4 nr 12, zw. „Rewolucyjna” |
5. Aram Chaczaturian | Taniec z szablami | z baletu Gajane |
6. Piotr Czajkowski – | Taniec cukrowej wieszczki | z baletu Dziadek do orzechów |
7. Nikołaj Rimski-Korsakow | Lot trzmiela | z opery Bajka o carze Sałtanie |
8. Karol Szymanowski
|
Mity op. 30 | cz. I Źródło Aretuzy cz. II Narcyz cz. III Driady i Pan |
9. Wojciech Kilar – | Polonez | z filmu Pan Tadeusz |
10. Feliks Nowowiejski
|
Rota |